Online administraties
& Financieel professionals
voor de medici

Fysiotherapie met oog op de toekomst van zorgverlening

Iedere medisch professional besteedt het liefst zoveel mogelijk tijd aan de zorg, en zo min mogelijk tijd aan de administratie. Toch is dat voor veel specialisten in fysiotherapie niet de realiteit. Er zijn veel balletjes om hoog te houden, en daarbij moeten er keuzes gemaakt worden. Dat is niet eenvoudig, want naast de verantwoordelijkheden tegenover de cliënten, zijn er ook nog eens veel administratieve verantwoordelijkheden om aan te voldoen. Binnen de sector fysiotherapie speelt de invloed van zorgverzekeraars een belangrijke rol. De medische dienstverlening is continue in staat van verandering en innovatie, hoe kun je als medisch professional inspelen op deze ontwikkelingen? Dat is slechts één vraag waar professionals binnen de fysiotherapie mee te maken krijgen.

Voor uitgebreid advies over fysiotherapie op basis van een toekomstbestendige administratie kun je terecht bij OAMKB Zorg. Plan vandaag nog een vrijblijvend adviesgesprek in.

Veel gehoorde vragen binnen de fysiotherapie

Als praktijkhouder in de fysiotherapie probeer je de ontwikkelingen in de markt zo goed mogelijk bij te houden.

  • Hoe ontwikkelt zich de zorgmarkt in Nederland en wat betekent dit voor de zorgaanbieders? Hoe krijgt de door de zorgverzekeraars gewenste differentiatie in de markt gestalte?
  • Kies ik als praktijkhouder voor de hogere tarieven met extra investeringen en extra administratieve handelingen of accepteer ik de lagere tarieven met minder regeldruk?
  • Op welke basis worden behandelingen in de toekomst vergoed? Gaat het naar een prijsafspraak in de vorm van een DBC in plaats van een vergoeding per behandeling?
  • Hoe ga je hier dan je praktijk op inrichten?

Dit zijn slechts enkele vragen waar je als fysiotherapeut rekening mee moet houden. Daarbij zijn er vaak geen zwart-wit antwoorden te geven, alle mogelijkheden moeten worden afgewogen alvorens een weloverwogen besluit te nemen.

Meer inzicht met OAMKB Zorg

Als fysiotherapeut ben je het liefst bezig met jouw werk en de cliënten, en besteed je bij voorkeur zo min mogelijk aandacht aan de administratie en de organisatie. Dat is heel begrijpelijk, toch verwachten de zorgverzekeraars en cliënten meer van je dan goede resultaten. Gelukkig hoef je niet alles zelf te doen, naast samenwerken met andere medisch specialisten kun je ook samenwerken met de financieel professionals van OAMKB Zorg. Deze specialisten kunnen putten uit een jarenlange ervaring met het adviseren en ondersteunen van ondernemers die werkzaam zijn in fysiotherapie. Door de administratieve zaken op orde te brengen, en de bedrijfsprocessen optimaal in te richten, kun je meer tijd besteden aan de praktijk en ben je minder bezig met ‘papierwerk’. In een moderne fysiotherapiepraktijk zul je overigens niet veel papier meer gebruiken, er kan veel data gedigitaliseerd en geautomatiseerd worden.

Wat kan OAMKB Zorg betekenen voor fysiotherapie?

Bij OAMKB Zorg wordt er gebruik gemaakt van innovatieve online software die het mogelijk maakt om de administratie verregaand te automatiseren. Daarmee kun je sneller werken, fouten in het proces voorkomen en kosten besparen. Denk aan software die specifiek is ontwikkeld voor de praktijk zoals Fysiomanager, FysioRoadmap of Intramed. Zo kom je eindelijk van die berg papierwerk af, en heb je direct inzicht in de meest recente cijfers. Dit biedt je de mogelijkheid om doelgericht beslissingen te maken en snel bij te sturen waar nodig. Hier zijn nog een aantal diensten die OAMKB Zorg kan uitvoeren voor fysiotherapeuten in Nederland:

Overige activiteiten OAMKB Zorg

  • Verzorgen van de salarisadministratie van de medewerkers;
  • Beoordelen van de mogelijke risico’s bij het toepassen van een variabel
  • all-in loon;
  • Verzorgen van een op maat gemaakt praktijk dashboard;
  • Begeleiding bij de opstart/overname van een praktijk;
  • Opzetten van een businessplan;
  • Opzetten van een begroting;
  • Begeleiden met in- en uittreden in de vennootschap/maatschap;
  • Verzorgen van de btw aangifte;
  • Verzorgen van de aangifte inkomstenbelasting.
  • Het geheel verzorgen van de salarisadministratie.
  • Het verzorgen van de btw aangifte bij belaste prestaties.
  • Beoordelen van de mogelijke risico’s bij het toepassen van een variabel all-in loon.
  • Door te werken met een op maat ingericht praktijk dashboard beschik je over alle tools zonder overbodige informatie in het systeem.
  • Wanneer je een praktijk wilt starten of overnemen zullen wij je hier in iedere stap adviseren en begeleiden.
  • Begeleiden bij intreden of uittreden.
  • We helpen je een ondernemingsplan op te stellen die je ook kunt gebruiken om een financiering rond te krijgen.
  • Er wordt een heldere en inzichtelijke begroting opgesteld die direct inzicht geeft in de inkomsten en uitgaven van de fysiotherapie praktijk.

Door de financiële administratie van de fysiotherapie praktijk op de juiste wijze in te richten, en met professionele ondersteuning van OAMKB Zorg, kun je de focus houden op jouw werk als fysiotherapeut.

Meer weten over administratieve dienstverlening voor medisch specialist? Neem dan contact op met de financieel professionals van OAMKB Zorg