vraag nu vrijblijvend een offerte aan,
klik hier
Zzp en klein mkb Midden en groot mkb RA-/AA-accountant of fiscalist?
Doe mee aan onze franchiseformule!

Echt goed werken in marketing

Matchen met jouw ideale doelgroep op overtuigingsniveau 

Je hoeft nooit meer te verkopen

Werkt marketing wel of niet?
Herken je dit: om meer omzet binnen te halen ga je reclame maken. Een advertentie in een (vak)blad of magazine, via social media ga je adverteren of berichten promoten. Je hebt communicatiemiddelen ingezet als: mooie autobelettering, reclameborden langs de kant van de sportclub, een professionele website, een nieuwsbrief wellicht met marketing acties die aan moeten zetten tot aankoop, maar de omzetgroei blijft achter. Of je omzet daalt zelfs omdat je een (grote) klant kwijtraakt. Als iets je onrustig maakt als ondernemer is het wel een onzekere omzetontwikkeling, en niet weten of je je communicatie- en marketingbudget wel goed besteedt. Bel of mail ons direct als je hiermee kampt: 085-30 30794  of renee.petiet@oambk.nl. We delen graag onze kennis met je over marketing en communicatie.

Hoe brengt marketing en communicatie mij meer klanten?
“Maar hoe krijg ik een hogere omzet als reclame niet werkt?!”, vragen veel ondernemers zich af. Geen nood want nu is er de methode van OAMKB marketing: eerst een sterke marketing- en communicatiestrategie en dan een slimme advertentiestrategie waarmee je van elke euro al snel €1,50 tot wel €10,- maakt. Hoe dat kan? Heel eenvoudig: door de digitalisering van je marketing kun je je reclame-uitingen opschalen. Daarvoor heb je dus wel een sterke advertentie nodig die voortkomt uit een krachtige marketingstrategie. Zo bouwen we een automatisch draaiende marketingmachine voor je. Ook de communicatie verzorgen we.

De beste marketingstrategie
Wij zijn fan van ondernemers zoals jij, die houden van hun vak en een grote overtuiging hebben van hun product/dienst. Dat gebruiken we in je communicatie. Jij hebt namelijk het belangrijkste marketingingrediënt: je hebt het beste aanbod voor jouw ideale doelgroep! Wat wij voor je doen is jouw unieke verhaal, dat jou zo onderscheidend maakt, naar boven halen. Een onderdeel van het marketingplan is dat we jouw ideale doelgroepen uitpluizen en vindbaar maken. Wij leiden je vervolgens naar deze blauwe oceaan: vol vis, zonder concurrenten. Daar matchen we jouw overtuiging met die van jouw ideale doelgroep(en) in een krachtige communicatie pitch. Jouw marketingstrategie genereert daarmee direct een duurzaam gegroeid klantenbestand, want mensen veranderen immers niet makkelijk van overtuiging. 

Het sneeuwbaleffect
Jouw ideale doelgroep is heel erg tevreden met jou omdat jij precies dat biedt wat zij nodig hebben. Jouw marketingaanbod en ook de communicatie is perfect op hen afgestemd. Deze mensen geven je daarom niet alleen een hoog klanttevredenheidscijfer, ze gaan meteen optreden als ambassadeur voor jouw bedrijf. Daardoor brengen zij weer nieuwe klanten aan die ook tot je ideale doelgroep behoren. Je marketing gaat vanzelf doorwerken. Dat betekent dus een keer goed investeren in een de juiste marketingaanpak en communicatie en je klantenbestand gaat zich als een sneeuwbaleffect vergroten. Daar houden wij van: je marketing en communicatie zo veel mogelijk automatisch. Jij ook? Vraag meteen meer informatie over de mogelijkheden voor jouw marketing en communicatie aan.

Hoe marketing en communicatie wel werkt
Bij OAMKB vinden we dat je ondernemers niet onnodig moet vermoeien met marketingtheorieën en marketingadviesrapporten. Het gaat om het resultaat. De weg ernaar toe moet snel en praktisch zijn. Precies afgepast. Daarom hebben we snelle marketing- en promotietrajecten ontwikkeld waarin we je interviewen, we brainstormen en feedback ontvangen van een testgroep. Je ontvangt als afsluiting een praktische marketing actieplanning met een unieke communicatie pitch waarmee je direct aan de slag kunt om meer klanten binnen te halen

Innovatieve promotiestrategie
Voor de communicatie uitingen en de promotiecampagne maken we gebruik van de ouderwetse marketingmodellen die nog steeds heel effectief werken (zoals de AIDA). Natuurlijk maken we ook gebruik van de innovatieve mogelijkheden van online marketing en marketing automation, zoals de online trucjes voor het opschalen van je doelgroep en het instellen van een automatische e-mail campagne. De marketingmogelijkheden breiden zich dagelijks uit en OAMKB marketing houdt de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten, zodat je altijd de beste marketing- communicatie- en advertentiestrategie kunt toepassen.

Marketingmatch op overtuigingsniveau
Wat is jouw onderscheidend vermogen? Welke USP’s (Unique Selling Points) gebruik je in je communicatie? Veel ondernemers vinden deze vraag lastig om te beantwoorden, maar iedere ondernemer weet het wel. Je bent namelijk niet in loondienst, omdat je iets te bieden hebt dat niemand anders kan en daar ben je van overtuigd. Dat is meteen ook je onderscheidend vermogen dat in je marketingplan thuishoort en dat we gebruiken in je communicatie. 
Daarbij heb je vast een paar klanten die helemaal met je weglopen. Dan is heel zeker dat zij dezelfde overtuiging hebben als jij laat zien in je communicatie. Ze zijn er ook van overtuigd dat jij uniek en waardevol bent en dat je hen heel goed helpt. Zij vormen je ideale doelgroep. Wanneer je zorgt dat je in je communicatie op dit overtuigingsniveau matcht, trek je ook andere mensen aan die tot je doelgroep behoren. 

Nooit meer dubben over advertenties, sponsoring en je website 

Je weet precies wat werkt


De marketing- en communicatiemodules en trajecten
De trajecten (van 6 tot 8 sessies van 2 uur) zijn:

  • Omzetgroei op korte termijn 
  • De eerste klanten binnenhalen
  • Aan tafel komen bij jouw ideale doelgroep
  •  

Losse modules die je ook kunt kiezen uit de trajecten zijn:

  • Strategie, missie, visie -> nieuwe focus, inspelend op de nieuwe economie
  • Product/dienst verbetering voor jouw meest ideale doelgroep 
  • Klantanalyse -> optimaal klantenbestand en beheer
  • Concurrentieanalyse -> sterke positionering in de markt en strategie
  • Marktonderzoek -> kansen en strategie
  • Je eigen unieke verhaal, elevator pitch, blauwdruk voor alle communicatie
  • Adverteren op social media -> van 1 euro €1,50 - €10,- maken
  • Offline promotie -> verkooptechnieken, presentatie, netwerken
  • Training verkoopgesprek
  • Training verkoopplan maken
  • Training presentatietechnieken

Wat kan OAMKB marketing nog meer voor mij doen?
We kunnen alle communicatie voor je verzorgen zoals: SEO content schrijven, films/animaties/vlogs en scripts maken, advertenties, magazines maken, geautomatiseerde marketing en advertenties, e-mail marketing, bedrijfsnamen en slogans bedenken, presentaties geven, trainingen, pressure cookers en workshops verzorgen.

Wat zijn de tarieven van OAMKB marketing?
De tarieven hangen af van de complexiteit van het marketingvraagstuk en hoeveel je nodig hebt aan communicatiemiddelen. Gaan we eerst een onderzoek doen, of weet jij het eigenlijk zelf wel en hoeven we alleen feedback te vragen bij jouw testgroep. Elke module is €1495,-. De trajecten zijn alles inclusief (marketingstrategie en communicatiestrategie) en wordt berekend aan de hand van een voordelige combinatie van de marketingmodules. Alle bedragen mogen in maandelijkse termijnen betaald worden voor de looptijd van het traject of de module. Niet tevreden met de marketing of communicatie? Dan krijg je je geld terug. We willen alleen maar tevreden ondernemers als klant. 

Een vast marketingabonnement
Je kunt ook kiezen voor een abonnement al vanaf €122,50 per maand. Hiervoor doen we sowieso 1 marketingmodule aan het begin van jouw jaar en houden we daarna maandelijks contact over je resultaten. Tussendoor mag je altijd bellen, mailen, appen met vragen over je marketing en communicatie. Wij houden je pro-actief op de hoogte van alle nieuwtjes op het gebied van online marketing, communicatie en advertenties. 

Voordelige combinatie   
Heb je niet alle marketing- en communicatiemogelijkheden nodig, dan berekenen we uiteraard een voordelige combinatie voor je. 

Ja maar...
Ik weet niet wat mijn investering in marketing en communicatie me straks oplevert. 
Ik weet niet of de marketing, communicatie of promotiecampagne aanslaat. 
Ik ben niet goed in communicatie op social media.

Ja zeker ….
Je moet alleen investeren in marketing en communicatie als je daarmee waardevermeerdering creëert. Je moet zeker weten dat de marketing- communicatie en promotiecampagne aanslaat voor je geld gaat investeren. 

SMART doelen en KPI’s vaststellen
Daarom bepalen we eerst wat je marketing- en communicatiedoelen zijn voor het traject. Dat moeten zo veel mogelijk SMART doelen zijn (specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch en tijdgebonden) die we regelmatig evalueren om tussentijds te kunnen bijsturen. Deze doelen zetten we om in KPI’s (Key Performance Indicators) zoals bijvoorbeeld unieke webbezoekers, doorklikratio, gespendeerde tijd op de website, conversie naar informatie aanvraag/registreren/aanmelden (dus leads), aantal nieuwe klanten en omzetgroei.  

Ook softe doelen SMART maken
We stellen ook softere doelen zoals ‘een duidelijke focus’ of ‘meer zelfvertrouwen’ of ‘betere klantenbinding’, maar ook die gaan we zo veel mogelijk SMART stellen zodat we ze kunnen evalueren. Bijvoorbeeld: voor de zomervakantie ben ik zo gewend aan mijn onderscheidend vermogen dat ik met zelfvertrouwen over mijn bedrijf praat. Hiervoor ga ik mijn elevator pitch elke dag minimaal 2x houden tegen vrienden/familie/voorbijgangers. Wanneer na 1 maand blijkt dat het niet lukt kunnen we sleutelen aan de marketing pitch of aan de contactmomenten, om sowieso je doel te kunnen behalen. Welke marketing- en communicatiedoelen wil jij behalen? Neem contact met ons op: we zijn altijd benieuwd en delen graag onze kennis over marketing en communicatie.

Tussentijds de marketing en communicatie blijven evalueren
De waarde die je wilt behalen kun je dus helemaal zelf bepalen aan de hand van SMART marketingdoelen. Dat doen we al in de eerste sessie. In de laatste sessie halen we die marketingdoelen er weer bij en kijken we naar ons marketing actieplan en hoe de communicatie aanslaat bij de testgroep. We bekijken of we er genoeg vertrouwen in hebben om met dit marketing actieplan ook de doelen te behalen. Zo niet, dan gaan we terug, net zo lang tot we wel vertrouwen hebben in de marketing en communicatie. In tussentijdse evaluaties (meestal na 3 maanden, 6 maanden en 1 jaar) sturen we de marketing en communiatie bij waar nodig. 

Wat wij je gunnen:
Als ondernemer (weer) vol vertrouwen en met een duidelijke marketing focus richting omzetgroei aan het roer staan van je eigen onderneming. Voor al je marketing en communicatie vragen kunt je ons rechtstreeks bereiken op 085-30 30794  en via renee.petiet@oambk.nl.

‘Goh, dat heb ik even goed bedacht!’

Ons doel is dat jij je dit straks bedenkt

Onze app
Blijf op de hoogte! Download hier onze appDe laatste nieuwtjes voor ondernemers, maak afspraken en meer!
Onze app
X