Zzp en klein mkb Midden en groot mkb RA-/AA-accountant of fiscalist?
Doe mee aan onze franchiseformule!
Bel me terug

Jij de onderneming, OAMKB de automotive administratie

OAMKB Automotive
Maneschijn 1
1567 BJ Assendelft
KvK: 72377119

06-10638012
martin.kirchner@oamkb.nl

Automotive administratie

Het is natuurlijk leuker om onder de motorkap te sleutelen dan steeds weer voor die monitor te zitten om de boekhouding in orde te brengen. Met behulp van de juiste garagesoftware is dat verleden tijd. Automotive administratie vereist een andere aanpak dan bijvoorbeeld retail of de horeca. Bij OAMKB, het landelijk netwerk van financieel professionals, is er een aparte tak die zich heeft toegelegd op administratieve dienstverlening voor autobedrijven. Zo kan de automotive administratie perfect afgesteld worden op de behoefte van de ondernemer.

Meer weten over boekhouden garage? Lees dan verder op deze pagina of neem direct contact op met de specialisten van OAMKB.
 

Boekhouden garage tips voor autobedrijven

Garagehouders, autoverkopers, reparatiecentra, leasemaatschappijen en andere automotive professionals zijn dagelijks bezig met cijfers; toerentallen, kilometerstanden, versnellingen, wielmaten en verkoopprijzen. Toch besteden ze het liefst zo min mogelijk tijd aan de administratie. Heel begrijpelijk, daarom geven we hier alvast enkele boekhouden garage tips.

1. De juiste garagesoftware kiezen

Bij OAMKB zoeken we niet onze klanten bij een boekhoudpakket, we gaan op zoek naar de meest geschikte boekhoudsoftware voor onze klanten. Dat klinkt heel vanzelfsprekend, maar je zult je verbazen hoe sommige fiscalisten verknocht zijn aan een specifiek pakket. En dat is lang niet altijd de beste keuze voor jouw autobedrijf.

Voor automotive administratie werken we bij OAMKB met boekhoudsoftware zoals Yuki, Exact Online, Reeleezee, Twinfield en Ficsus.nl. Misschien ben je reeds bekend met deze pakketten, wellicht maak je er al gebruik van. Samen met de ondernemer bepalen we of het huidige systeem goed functioneert, of het beter kan of dat je beter kunt overstappen om goed voorbereid de toekomst in te gaan. Wanneer we in overleg bepalen over te stappen naar een ander pakket, is het van groot belang dat alle relevante data wordt overgezet, en dat het personeel snel overweg kan met het nieuwe systeem.

2. Online werken

Er zijn nog steeds veel autobedrijven die hun boekhouding bijhouden op een vaste computer zonder internetverbinding. Soms met het idee dat online data gehacked wordt of dat personeel zomaar wat gaat surfen online tijdens werkuren. Dit is heel jammer, want door online de automotive administratie in te richten kun je enorm veel tijd en kosten besparen, fouten voorkomen en alle belangrijke data veiliger dan ooit bewaren.

Ten eerste zijn er uitstekende manieren om data te beveiligen, daar komen hackers echt niet zomaar doorheen. Verder is jouw automotive administratie 24 uur per dag, 7 dagen per week beschikbaar vanaf iedere computer. Zelfs met je smartphone kun je aan het strand even de laatste transacties bekijken. Online werken betekent ook automatische backups laten maken van de gegevens, als je wilt ook offline om deze te archiveren. Updates worden automatisch doorgevoerd zodat je altijd voldoet aan de laatste wet- en regelgeving. Gelukkig hoef je hier geen computergenie voor te zijn, het werkt vaak zelfs een stuk eenvoudiger dan een Excel Sheet op de PC.

3. Boekhouden garage integreren

De financiële administratie reikt verder dan de boekhouding. Denk ook aan voorraadbeheer, personeelsadministratie, het klantenbestand bijhouden, verzekeringen regelen en premies op tijd betalen. Er zijn ontzettend veel bedrijfsprocessen die vaak los van elkaar worden verwerkt, terwijl ze binnen hetzelfde systeem uitgevoerd kunnen worden.

Integreren en automatiseren, dat levert enorme voordelen op binnen de automotive administratie. Je krijgt meer zicht op de onderneming als geheel, en kunt verbeterpunten snel opsporen. Hoe groter de onderneming wordt, hoe meer losse eindjes je aan elkaar moet knopen. Veel ondernemers verliezen die passie voor het vak omdat ze steeds meer zaken moeten managen, waardoor ze niet meer toekomen aan juist die werkzaamheden uit te voeren waarvoor ze ooit gestart zijn. Dat is jammer en ook niet nodig. Er zijn veel tools beschikbaar die je helpen de administratie voor jou te laten werken, in plaats van andersom.

4. Automotive administratie uitbesteden

Een goede ondernemer weet welke zaken zelf aan te pakken, en wat er gedelegeerd kan worden. Dat geldt voor het aannemen van een monteur in de garage tot aan iemand die het papierwerk voor je regelt. De boekhouding kun je op basis van de juiste software vaak eenvoudig intern regelen, voor accountancy en andere gespecialiseerde financiële diensten kun je terecht bij OAMKB Automotive.

Samen met jouw persoonlijke financieel adviseur van OAMKB bekijk je de mogelijkheden. Dit is een persoon die net als jijzelf helemaal thuis is in de autosector, en dat communiceert toch een stuk prettiger. Online werken in combinatie met een vast aanspreekpunt die ook na kantooruren voor je klaar staat, dát is onze succesformule. En altijd op basis van vaste tarieven zodat jij weet waar je aan toe bent.

Meer weten over de OAMKB administratie diensten voor de autosector? Informeer vrijblijvend naar de mogelijkheden bij de financieel professionals van OAMKB.

Meer weten?

Kijk hieronder voor meer informatie: