Zzp en klein mkb Midden en groot mkb RA-/AA-accountant of fiscalist?
Doe mee aan onze franchiseformule!
Bel me terug
Vraag vrijblijvend een adviesgesprek aan over hoe jij tijd kunt besparen op je administratie
Neem nu contact op!

Waarom je als ondernemer 'iets moet' met social media

Waarom zou je als ondernemer iets met de sociale media zoals LinkedIn, Facebook of Twitter willen doen? Omdat iedereen het doet. Dat is een eerlijk antwoord, maar geen sterke strategie.

Social media verandert het traditionele speelveld tussen verkoper en consument. De klant is niet meer alleen afhankelijk van de informatie van de verkoper. De klant krijgt informatie over jou, je bedrijf en je product of dienst via sociale kanalen. Denk bijvoorbeeld aan de ellende voor T-Mobile. In het najaar van 2010 probeert Youp van `t Hek een probleem met de iPhone van zijn zoon op te lossen door de klantenservice te bereiken – geen succes. Hij start een actie via Twitter waarbij hij meerdere berichten per dag post. Zijn 45.503 volgers re-tweeten de posts. Gevolg: telefoondienst T-Mobile loopt een reputatieschade van circa 200.000 euro op.

Door de sociale media krijgen consumenten steeds meer mogelijkheden om hun mening te ventileren. Het goede nieuws is dat je dezelfde kanalen als ondernemer ook zeer positief kunt inzetten.

Wat kun je met social media?

Bron: Netwerken.nl