Zzp en klein mkb Midden en groot mkb RA-/AA-accountant of fiscalist?
Doe mee aan onze franchiseformule!
Bel me terug
Vraag vrijblijvend een adviesgesprek aan over hoe jij tijd kunt besparen op je administratie
Neem nu contact op!

Thuiswerken neemt het 9-5 kader nog niet weg

Het grote pluspunt van functies die xompleet door thuiswerkers uitgevoerd kunnen worden, zoals bijvoorbeeld callcenter werk, is dat de thuiswerker veel flexibeler is in het indelen van zijn dag. Maar in het echt blijkt dat ook thuiswerkers vaak lang vast blijven zitten in het 9-5 kader. Zo gek is dat niet, want de meeste werkenden (eigenlijk iedereen met uitzondering van generatie y) zijn daarmee opgegroied. Een verhaal uit de praktijk.

Een grote ondeneming met een eigen callcenter doet een proef met thuiswerken. Een selectie van onze thuiswerkers dient daarbij als een flexibele basis om pieken in de ontvangst van e-mails te kunnen verwerken. De bedoeling is dat zij klaar staan om e-mails in behandeling te nemen mochten die binnenkomen. Gedurende de periode dat er geen mails binnenkomen, kan de thuiswerker dus eventueel dingen voor zichzelf doen.
 
Opvallend om te zien, is dat sommige thuiswerkers willen weten op welke momenten het werk komt en nog liever zien ze een afgekaderde periode waarin ze aan de slag kunnen, bijvoorbeeld tussen 9 en 12. Maar mochten we deze manier van werken voortzetten, dan zou dat niet zoveel opleveren voor onze opdrachtgever, want in vaste stramienen werken kan op het kantoor ook. Het grote pluspunt van thuiswerken is immers de flexibiliteit in de inrichten van je dag.
 
Lees verder