Zzp en klein mkb Midden en groot mkb RA-/AA-accountant of fiscalist?
Doe mee aan onze franchiseformule!
Bel me terug
Vraag vrijblijvend een adviesgesprek aan over hoe jij tijd kunt besparen op je administratie
Neem nu contact op!

Praktijkvoorbeeld: voordelen van flexibel werken!

In de file staan, overwerken op kantoor of andere vervelende ergernissen, omdat je gebonden bent aan één vaste werkplek. Het zijn typisch voorbeelden van het oude werken. Door flexibel te werken, krijgt  een organisatie in de praktijk veel meer mogelijkheden en variatie. Afgezien daarvan, de productiviteit verhogen en tegelijkertijd flink kosten besparen, dat is toch wat elke ondernemer wil?
Reïntegratiekantoor boekt direct resultaat met werken 2.0!
Veel artikelen gaan voornamelijk over de theoretische kant van werken 2.0. Wat houdt HNW nu werkelijk in, wat is de beste aanpak, wat zijn de voordelen?

Wat veel interessanter is om te weten voor ondernemers en managers; ‘Wat levert mij dit op?’ Om een vertaalslag te maken naar de praktijk, wijd ik dit artikel aan een praktijksituatie waarbij een aantal elementen zijn ingezet, met als doel de productiviteit en flexibiliteit binnen de organisatie te vergroten.

Deze praktijksituatie gaat over een reïntegratiekantoor met 200 medewerkers met één hoofdkantoor en 16 vestigingen. Doelstelling was om het werken 2.0 te integreren in de organisatie, zonder veel kosten te maken.
 
Een goede basis is essentieel
Om de productiviteit van medewerkers te verhogen, moet je als werkgever ook de middelen kunnen bieden om dit mogelijk te maken. Slim inzetten van ICT is hierin een belangrijk onderdeel. De oude situatie was bij het reïntegratiebureau kort gezegd als volgt; Een kostbare IT-infrastructuur, drie systeembeheerders en een hoop onvoorziene problemen. Kortom, een hoop problemen en een hoge kostenpost.

De eerste stap was om de ICT uit te besteden, zodat de omgeving voortaan vanuit een centrale datacenter wordt aangeboden. Hierdoor kan elke medewerker wereldwijd veilig inloggen op een eigen desktop-omgeving. Hierdoor kan de medewerkers dus ook makkelijk onderweg, vanuit huis of bij de klant doorwerken! Onderlinge communicatie tussen de medewerkers is veel efficiënter waardoor de productiviteit sterk is verbeterd.

Als er problemen zijn lost de leverancier dit op. Dit alles tegen een vast tarief per werkplek/medewerker. Per maand weet een organisatie exact wat ze per werkplek/medewerker aan kosten kwijt zijn.
 
Lees verder op hetnieuwewerkenblog.nl