Zzp en klein mkb Midden en groot mkb RA-/AA-accountant of fiscalist?
Doe mee aan onze franchiseformule!
Bel me terug
Vraag vrijblijvend een adviesgesprek aan over hoe jij tijd kunt besparen op je administratie
Neem nu contact op!

Nu ook 70% automatische administratie voor MKB-Midden

Sjoerd Lemstra van advies- en administratiekantoor OAMKB Oss gaat zich nu ook richten op de M van de MKB bedrijven. “Ook MKB-Midden kan nu bij mij en mijn team terecht voor 70% geautomatiseerde administratie. Ik ben klaar voor de grotere ondernemingen en wil de wat meer ingewikkelde en complexe vraagstukken.”

Waar Sjoerd tot nu toe de K van de MKB-bedrijven heeft geadviseerd wordt het tijd om zijn kennis een stapje breder in te zetten. Ondernemers weten nog niet wat er allemaal al mogelijk is. Ze worden niet gestimuleerd door hun traditionele accountant om op deze kosten te besparen. Software is zo slim geworden dat de administratie vanzelf gaat. Je hebt geen boekhouder meer nodig, maar wel iemand die het goed inricht zodat iedereen in het bedrijf er makkelijk en zonder gedoe mee kan werken. 

Met ruimschootse advies-ervaring en inmiddels in zijn vierde jaar van zijn OAMKB onderneming kun je niet meer om OAMKB Oss heen. “Ik doe de gehele  inrichting van bedrijven en de rol als controller die ik graag heb wil ik meer gaan invullen. Qua inzicht en overzicht vind ik het werk van de grotere ondernemingen interessanter. Met mijn ervaring kan ik deze ondernemers goed adviseren. Ik kijk bijvoorbeeld ook of de klant de juiste ondernemingsvorm heeft. Regelmatig worden de actuele cijfers besproken, soms door inzet van een benchmark. Aan de hand daarvan kan ik de ondernemers prikkelen. Ik ben hiermee echt een partner aan hun zij”, vertelt Sjoerd.

Sjoerd Lemstra maakt maatwerk voor bedrijven. Die inrichting hoeft niet veel tijd en geld te kosten; dure consultancy-uren zijn niet meer van deze tijd. Sjoerd gaat een langdurige relatie aan met zijn klanten en daarom investeert hij zelf tijd in de inrichting van de software. Zo vertelt Sjoerd: “Wat de MKB ondernemers tijd bespaart, bespaart OAMKB Oss ook tijd. Klanttevredenheid is het allerbelangrijkste op de lange termijn.”

Oud en vertrouwd of nieuw en verfrissend

Als je bent aangesloten als ondernemer bij OAMKB Oss is maar liefst 70% van jouw administratie volledig geautomatiseerd waardoor je 24/7 inzicht hebt in je cijfers. En die overige 30% neemt het team van OAMKB Oss voor haar rekening. Sommige klanten kennen nog niet de voordelen van een geautomatiseerde administratie en blijven daarom liever bij hun huidige boekhouder. “Ik heb een keer een aantal gesprekken gehad met iemand die met zijn BV’s over wilde, en dat hij de keuze moest maken tussen zijn huidige accountant en mijn vestiging. Toen was de vraag: kies ik voor oud vertrouwd of voor nieuw en verfrissend?”

Dan blijkt de stap naar de digitale wereld soms nog te groot en heeft de klant liever nog de ordner in de boekenkast staan dan op het scherm. “Pas als de administratie bij is en ik hem laat zien wat je ermee kunt doen, en hoeveel tijd het bespaart, dan zie je dat de klant direct enthousiast wordt. Want hij kan blijven doen wat hij het liefste doet, en dat is ondernemen. Dat is zijn passie en daar verdient hij z’n geld mee. De rest is ballast die hij goed moet uitbesteden. En bij mij en mijn team ben je aan het juiste adres voor de administratie en fiscale aangiftes.”

De taal van de klanten

Je hoeft niet bang te zijn dat deze OAMKB-partner jou met moeilijke vaktermen door de cijfers loodst. “Ik hoor vaak van klanten dat ik alles goed kan uitleggen en dat ze ook alles snappen. En dan gaat het met name over de omzet- en inkomstenbelasting. Vaktaal laat ik achterwege, ik spreek de taal van de klanten. Ik kan met humor ervoor zorgen dat de boodschap duidelijk is en dat ze er ook iets mee gaan doen. Ik vind dat er een prettige en plezierige samenwerking moet zijn. En voor een optimale samenwerking is een goede klik van groot belang.” 

En die klik heeft Sjoerd gevonden met Richard van Ommen van Vereniging de Talentencampus. “Ik kan met Sjoerd sparren, hij is geen louter boekhouder. Ik werk bij een vereniging en hij snapt waarvoor we de boekhouding hebben opgezet, hij is heel betrokken bij mijn onderneming en trekt hier ook tijd voor uit. Zelfs als Sjoerd op vakantie is en ik heb een vraag dan laat hij me toch altijd even weten dat hij er later op terugkomt, heel fijn is dat”, vertelt Richard. Voor Sjoerd is het belangrijk om mee te denken met de voortgang van de onderneming van zijn klanten en vooruit te denken. Zo gaat Richard verder: “Het is opmerkzaam hoe proactief Sjoerd is. Hij was bezig met mijn jaarfactuur, maar voor zijn gevoel kwam het niet overeen met de afgesproken bedragen. Uiteindelijk heeft hij er nog een verschil van €1000,- uit gehaald! Menigeen had deze factuur gewoon geboekt, maar Sjoerd niet.”

Bonus voor nieuwe klanten!

Bij OAMKB Oss spreek je vooraf een vaste prijs af, ongeacht hoe het verder loopt. Dus geen verrassingen achteraf. En met die volledig geautomatiseerde administratie heb je 24/7 inzicht in je cijfers! Daarnaast kun je het team van OAMKB Oss makkelijk bereiken voor al je vragen: telefonisch, e-mail, social media. En wist je dat je Sjoerd en zijn team ook gewoon een appje kunt sturen? “Dit gaat veel sneller en als ik met een kort antwoord de vraag kan beantwoorden, dan is de klant ook veel sneller geholpen. Mocht het antwoord toch wat meer uitleg nodig hebben dan zet ik het natuurlijk wel op de e-mail. Maar ik ben altijd snel met antwoorden. En op korte termijn een afspraak maken behoort altijd tot de mogelijkheden, ook in het weekend.” 

Voor de eerste vijf nieuwe klanten heeft Sjoerd nog een mooie bonus. Heb je een eigen onderneming (BV, VOF, ZZP’er, eenmanszaak) en stap je over in november? Dan krijg je zonder extra kosten je hele administratie van januari 2017 verwerkt in Yuki! Kijk op www.oamkb.nl/sjoerdlemstra of neem direct contact op via sjoerd.lemstra@oamkb.nl of  06 - 53 37 56 09.
Informeer naar de voorwaarden bij OAMKB Oss.

Automatische administratie bij OAMKB Oss