Zzp en klein mkb Midden en groot mkb RA-/AA-accountant of fiscalist?
Doe mee aan onze franchiseformule!
Bel me terug
Vraag vrijblijvend een adviesgesprek aan over hoe jij tijd kunt besparen op je administratie
Neem nu contact op!

Klanttevredenheid OAMKB: wil jij ook een 9 krijgen van je klanten?

Wat gebeurt er als je klanten ontevreden zouden zijn? En wat gebeurt er in je bedrijf als je klanten je een 9 geven? Klanttevredenheid is van levensbelang voor je bedrijf!

Hoewel het binnenhalen van nieuwe klanten ook erg belangrijk is, kost dit wel meer geld. Daarom is het essentieel om je te richten op bestaande klanten. Maar hoe behoud je die tevredenheid? De klanttevredenheid OAMKB scoorde de afgelopen maanden boven de 9! Wil je ook weten hoe we dat hebben gedaan, neem dan direct contact met ons op.

Wat is klanttevredenheid?

De klanttevredenheid zegt iets over de verwachtingen die een klant heeft van jouw bedrijf en of je hieraan kunt voldoen. De ervaring die de klant heeft met jouw bedrijf bepaalt ook of een klant trouw blijft. Belangrijke factoren hierbij zijn: 

Hieronder bespreken we de strategie en de verschillende technieken om de klanttevredenheid te meten, voor aanvullende vragen kun je gerust contact met OAMKB opnemen en we vertellen je alles over de klanttevredenheid OAMKB.

Strategie

Met de juiste strategie kun je de ervaring van klanten sturen en meten. Hiervoor moet je een onderzoek starten, want hoe weet je anders of je doelgroep tevreden is? Eerst is het goed om te bepalen over welke klant je het precies hebt want hier wordt de klantwaarde aan gerelateerd. Je wilt natuurlijk alleen klanten binden die ook daadwerkelijk waarde voor jouw bedrijf hebben.

Elk bedrijf heeft verschillende soort klanten: potentiële, bestaande en ex-klanten. Daarnaast kun je ook nog onderscheid maken tussen de interne en externe klanten en ook rendabele en niet rendabele klanten. Nadat je de klanten hebt gecategoriseerd kun je de klantwaarde per groep gaan bepalen. Je kijkt naar de wensen en behoeften van elke groep en ontwikkelt een strategie hoe jij deze verschillende groepen kunt benaderen en helemaal belangrijk: hoe je deze kunt behouden. 

Binnen veel bedrijven stuurt het management rapportcijfers met daarin het streefcijfer. Op zich niet erg, maar het moet wel realistisch zijn. Het is daarom goed om deze aanpak in de klantstrategie op te nemen zodat er een duidelijke visie is binnen het hele bedrijf hoe dit cijfer bereikt kan worden.

Meten is weten

Er zijn verschillende technieken om de klanttevredenheid te meten. Dit is wel afhankelijk van de bereidheid van medewerking van je klanten. 

Vaak wordt er de keuze gemaakt om zowel de kwalitatieve als de kwantitatieve methodiek met elkaar te combineren. De allerbeste methode is vragen aan je klant: want vind je van mijn werk? Heb je nog verbeterpunten? Om de grote lijnen te zien met een groot klantenbestand zul je onder veel klanten de klanttevredenheid moeten meten. De klanttevredenheid OAMKB wordt in de software gemeten.

Kwalitatief

Een kwalitatief onderzoek bestaat voornamelijk uit open vragen om zo tot de kern te komen. Face-to-face gesprekken zijn meestal lange gesprekken, maar hiermee kun je wel goed meten wat er speelt bij de doelgroep omdat je makkelijker door kunt vragen. Wel is het verstandig om dit alleen te doen bij een kleinere doelgroep. Wat ook een interessante aanpak kan zijn is jouw klanten bijeenbrengen op één locatie en een interactief gesprek voeren door middel van groepsdiscussies of brainstormsessies. Deze input kun je gebruiken om bijvoorbeeld na afloop nog een schriftelijke of digitale meerkeuze vragenlijst te maken: het kwantitatieve onderzoek.

Kwantitatief

Dit onderzoek bestaat voornamelijk uit vragenlijsten met meerkeuzevragen waarbij de vragen en antwoorden een vaste structuur hebben. De uitkomst wordt weergegeven in tabellen, grafieken en percentages. Deze aanpak wordt vaak toegepast bij grote steekproeven omdat deze aanpak tijdbesparender is dan bijvoorbeeld individuele diepte interviews.

Klanttevredenheid OAMKB

Het cijfer van de klanttevredenheid van OAMKB lag de afgelopen maanden heel hoog. Zo was het cijfer in maart 9.5, in april 9.3 en in mei een 9.1, we zijn hartstikke trots! 

Klanttevredenheid OAMKB, Gemiddelde klanttevredenheid per maand: Maart 2016 9,5

Klanttevredenheid OAMKB, Gemiddelde klanttevredenheid per maand: April 2016 9,3

Klanttevredenheid OAMKB, Gemiddelde klanttevredenheid per maand: Mei 2016 9,1

De kracht van de klanttevredenheid OAMKB is dat we de beloftes die we maken ook nakomen. We hebben gekeken naar de wensen van onze klanten en hebben daar op ingespeeld. Zo is onze ‘Tien keer echt goed werken’ ontstaan: 
digitaliseren van je administratie: minder tijd aan de administratie kwijt

Dit zijn de tien punten die de klant van ons kan verwachten en streven ernaar om aan deze verwachtingen te voldoen zodat de klanttevredenheid OAMKB hoog blijft. Voordat je een klantonderzoek start is het goed om te weten of je wat met de eindresultaten gaat doen. Anders schep je verwachtingen bij de klanten die je niet waarmaakt en kun je betrouwbare klanten verliezen.

Wij hebben met de klanttevredenheid OAMKB ruimschoots ervaring op het gebied van klanten behouden. Wil je meer over de strategie en methodiek van de klanttevredenheid van OAMKB weten om deze in je eigen onderzoek te gebruiken? Neem nu contact met ons op.

Juni, 2016
 

Klanttevredenheid OAMKB: wil jij ook een 9 krijgen van je klanten, ondernemen, online ondernemen, ondernemersplan, eigen bedrijf, onderneming, OAMKB, bedrijfsadvies, lef