Zzp en klein mkb Midden en groot mkb RA-/AA-accountant of fiscalist?
Doe mee aan onze franchiseformule!
Bel me terug
Vraag vrijblijvend een adviesgesprek aan over hoe jij tijd kunt besparen op je administratie
Neem nu contact op!

Klanttevredenheid OAMKB accountants hoger dan gemiddeld

Met een score van 82% tevreden klanten scoren Nederlandse accountants zeer goed. Andere koplopers zoals de Verenigde Staten (77%) en België (72%) kunnen niet tippen aan de score van Nederlandse accountants. De ondernemers gaven bij klanttevredenheid OAMKB een score van maar liefst 9 uit 10. Hoe komt het dat accountants zo’n hoge waardering krijgen van bedrijven binnen het MKB? Wat zijn de geheimen van accountants in Nederland? Weten hoe we deze hoge klanttevredenheid OAMKB score hebben behaald? Lees meer op onze website.

Wat maakt een accountant beter dan voorheen?

In 2015 was 69% van de ondernemers tevreden over hun accountant, nu ligt het percentage op 82% en de klanttevredenheid OAMKB krijgt zelfs een 9. Hier zijn een aantal redenen waarom accountants beter kunnen presteren dan voorheen:

1. Automatisering boekhouding

Steeds meer boekhoudkundige taken zijn de afgelopen tijd geautomatiseerd. Facturen worden ingescand en met OCR tekstherkenning direct ingevoerd in de boekhoudsoftware. Met UBL standaard facturen is papier helemaal overbodig geworden. Dat heeft veel invloed op de klanttevredenheid. OAMKB accountants werken met online boekhoudsoftware die het verwerken van informatie eenvoudiger en efficiënter maakt.

2. Duidelijke tarieven

Mede door de automatisering is het eenvoudiger voor accountants om diensten tegen vaste prijzen aan te bieden. Maatwerk behoort nog steeds tot de mogelijkheden maar ook die gaan tegen vaste uurtarieven of per project. Veel taken worden ondergebracht in maandelijkse vaste kosten. Daarmee weet de ondernemer wat de kosten voor accountancy zijn wat een positieve uitwerking heeft op de klanttevredenheid. OAMKB denkt graag mee over de beste oplossing voor elke ondernemer.

3. Accountant als sparring partner

De accountant doet meer dan de boekhouding controleren en aangiftes opstellen. Een accountant is een sparring partner die advies geeft over de bedrijfsvoering, nu en in de toekomst. De ondernemer kan samen met de accountant een groeistrategie bepalen en mogelijkheden laten doorrekenen. 

4. Online accountants scoren beter

Dat de klanttevredenheid van OAMKB zo hoog ligt komt ook door de moderne werkwijze van online accountants. De boekhouding is 24 uur per dag, 7 dagen per week te bekijken en aan te passen. Communicatie is niet beperkt tot een afspraak op kantoor maar kan op elk gewenst tijdstip plaatsvinden, ook als de ondernemer en accountant zich niet fysiek op dezelfde plek bevinden.
 
De klanttevredenheid OAMKB wordt gewaardeerd met een score van 9 uit 10. Ondernemers waarderen onze manier van werken, neem contact met ons op voor meer informatie over onze diensten. 

5. De cloud brengt ons samen

Traditionele ondernemers zien regelmatig op tegen werken in de cloud. Waar wordt data opgeslagen? Kan ik de accountant niet meer in de ogen kijken? Een online boekhouding is niet de toekomst, het is nu. Met de juiste software is offline en online werken mogelijk. Contact met de accountant zal ook altijd blijven, alleen de mogelijkheden om contact te leggen zijn groter geworden. De tevredenheid van Nederlandse ondernemers toont aan dat vernieuwingen in de financiële administratie positief worden ontvangen.
 
We zijn trots op de klanttevredenheid van OAMKB, hoewel het geen complete verrassing is. Door de communicatie tussen onderneming en accountant open te houden is samenwerken verbeterd voor beide partijen en dat is te merken. Bezoek onze website voor meer informatie over online accountancy en de klanttevredenheid van OAMKB.

Klanttevredenheid OAMKB accountants hoger dan gemiddeld, Klanttevredenheid OAMKB, online boekhoudsoftware, accountant, hoge waardering, klanten