Zzp en klein mkb Midden en groot mkb RA-/AA-accountant of fiscalist?
Doe mee aan onze franchiseformule!
Bel me terug
Vraag vrijblijvend een adviesgesprek aan over hoe jij tijd kunt besparen op je administratie
Neem nu contact op!

In vier stappen kostenloos overstappen op Het Nieuwe Werken

Overstappen op het Het Nieuwe Werken zonder meerkosten, hoe doe je dat? Hierbij een praktisch stappenplan voor ondernemers in de zakelijke dienstverlening. Toepasbaar in midden- en kleinbedrijf zonder middenmanagers, met een toekomstgerichte cultuur en dito veranderbereidheid. Waar directe lijnen zijn tussen directie en werkvloer, en consultants nog niet over de vloer komen. Waar medewerkers thuis met hun eigen computer meer kunnen dan op werk.

 

Stap 1: Ga online werken
Halveer uw ICT-kosten door geheel online te gaan werken. Investeer niet langer driejaarlijks in een serverpark. Vergeet de mensen die een dag in de week uw ICT-infrastructuur komen beheren terwijl u zich afvraagt ‘wat ze eigenlijk doen’. U weet wel dat het €2000 per maand kost. Maak daarentegen gebruik van al het moois wat inmiddels direct vanuit de datacenters van Microsoft, IBM, Google en Salesforce beschikbaar is. Tegen lage variabele kosten per gebruiker per maand. Functionaliteit varieert van email en gedeelde agenda’s tot volledige online ERP oplossingen voor de zakelijke dienstverlening. Uw gehele bedrijfsproces kan worden ondersteund met laagdrempelige maar krachtige zakelijke software via internet. Veilig bovendien en oneindig schaalbaar.

Behalve uw ICT-server kan ook de telefooncentrale de deur uit. Telefonie via internet is net zo goed en biedt veel meer flexibiliteit.

Prijzen voor online werken beginnen bij €10 per medewerker per maand. U kunt dan beschikken over ‘hosted’ email, gedeelde agenda’s, opslag en delen van documenten. Voor €10 extra kan er aanvullende ondersteuning worden geboden (instructie, servicedesk). Nog €10 voor telefonie en u kunt voor €30 all-in per medewerker per maand uw basis bedrijfsproces en communicatie geheel online ‘draaien’. Waar dan ook. Inclusief uptime en gebruikersondersteuning. Vanaf €40 per medewerker per maand is daarbij ook project-, relatiemanagement, administratie en facturatie inbegrepen. Vergelijk deze prijzen eens met uw huidige ICT-budget. Schrik niet als blijkt dat u de helft van uw huidige ICT-kosten alternatief kunt aanwenden.

Stap 2: Sluit uw kantoor
U kunt nu altijd, overal met iedereen (samen)werken. Dus waarom nog de vaste kosten en inflexibiliteit van een eigen kantoor? Huur daarentegen een aantal dagdelen per week een werk/overleglocatie. Dat kan een vaste plek zijn of steeds ergens anders. Het aanbod van flex- en co-working plekken is enorm, de prijzen laag. Omdat al uw bedrijfsapplicaties en data via internet beschikbaar is, hebben u en uw medewerkers voldoende aan een laptop met internetverbinding. Om thuiswerken te faciliteren kunt u uw medewerkers die beschikken over een tuin het gebruik van een Hubbel aanbieden. Werken bij klanten is een derde uitwijkmogelijkheid. Met dongels en PDA’s heeft bovendien onderweg ook ‘uw zaak op zak’.