Zzp en klein mkb Midden en groot mkb RA-/AA-accountant of fiscalist?
Doe mee aan onze franchiseformule!
Bel me terug
Vraag vrijblijvend een adviesgesprek aan over hoe jij tijd kunt besparen op je administratie
Neem nu contact op!

Consumenten willen op drie manieren benaderd worden

E-mail, internet en de post. Dat zijn de middelen waarmee u consumenten het beste kunt benaderen. Tips om dat zo effectief mogelijk te doen.

Uit het eerste `Trendonderzoek Dialoogmedia` van brancheorganisatie DDMA komt naar voren dat consumenten het liefst per e-mail, post of internet contact hebben met adverteerders.

Het onderzoek wijst uit dat consumenten bij voorkeur via e-mail worden benaderd, met name door bedrijven waar ze al klant zijn. E-mail wordt gezien als een makkelijk, goedkoop en snel communicatiemiddel. 

Na e-mail is contact via geadresseerde post (direct mail) zeer geliefd. Internet en websites zijn de belangrijkste kanalen in het aankoopproces. Zowel de oriëntatie als de aankoop verloopt voornamelijk online.

E-mail  
Mits goed ingezet, is e-mail de ideale klantenbinder. Waar kunt u op letten?

- Spreek de klant persoonlijk aan
Daarmee `bewijst’ u dat u een bestaande relatie heeft met de ontvanger. U schrijft bijvoorbeeld "Geachte heer Jansen, u vroeg ons om u op de hoogte te houden van…"

- Help uw klant met kiezen
Direct marketing is: leren van het verleden om te bouwen aan de toekomst. Als klanten een spoor bij u achterlaten van informatie zoeken, kopen, testen en gratis zaken downloaden, heeft u een beeld van hun interesses. Bied dan de mogelijkheid om gratis advies te vragen bij het keuzeproces.

Bron: De Zaak