Zzp en klein mkb Midden en groot mkb RA-/AA-accountant of fiscalist?
Doe mee aan onze franchiseformule!
Bel me terug
Vraag vrijblijvend een adviesgesprek aan over hoe jij tijd kunt besparen op je administratie
Neem nu contact op!

Checklist om klachtafhandeling te verbeteren

Hoe goed je het ook doet: klanten hebben altijd wel iets om over te klagen. Een klacht komt voort uit het verschil tussen de verwachting van de klant enerzijds en de geleverde prestatie van het bedrijf anderzijds.

Een deel van de klachten komt nooit bij de organisatie terecht. Een ander deel komt op verschillende plaatsen binnen. Een bekend euvel is dat de afdeling klantenservice vaak beperkte invloed heeft. De afdeling verkoop is per definitie sexier dan de klachtenafdeling. Daardoor verandert er soms weinig tot niets en komen dezelfde soort klachten telkens weer terug.

Download de checklist en zorg dat klachten ook werkelijk worden omgezet in reële kansen op verbetering.