vraag nu vrijblijvend een offerte aan,
klik hier
Zzp en klein mkb Midden en groot mkb RA-/AA-accountant of fiscalist?
Doe mee aan onze franchiseformule!

Administratie

Jouw administratie altijd op orde

Het digitale tijdperk heeft veel handelingen geautomatiseerd en gedecentraliseerd. We werken steeds meer in de Cloud, personeel en collega's werken niet meer exclusief op dezelfde locatie maar kunnen verspreid zijn over de hele wereld. Online administratie is een logische keuze die geheel aansluit op deze nieuwe en efficiënte manier van werken. Met OAMKB kun je de administratie van jouw onderneming vol vertrouwen uit handen geven.

Meer weten? Neem direct contact met ons op!

Waar vind je een goed administratiekantoor?

De keuze van een betrouwbaar en betaalbaar kantoor voor online administratie mkb is niet eenvoudig. Voorheen vroeg je familie, vrienden en zakenrelaties of ze een goed adresje wisten, het liefst zo dicht mogelijk in de buurt. Dankzij internet en geavanceerde boekhoudprogramma´s, is de keuze veel groter geworden en vergelijken veel eenvoudiger. Waar moet je zoal op letten bij het online uitbesteden van administratie?

  • Bereikbaarheid: Soms heb je informatie nodig, soms wil je informatie geven. Kies een administratiekantoor dat bereikbaar is op de momenten die voor jouw belangrijk zijn en op de manier die jij prettig vindt. Telefonisch, via e-mail, WhatsApp, direct bij jou op de zaak of via een postduif, jij bepaalt de gewenste communicatiemethode.
  •  Transparante  tarieven: Je mag verwachten dat een online administratiekantoor met geld en cijfers om kan gaan, dus mag je ook verwachten dat ze duidelijk aan kunnen geven wat de kosten zijn van hun diensten. Vraag een offerte aan en lees goed alle voorwaarden, de dienstverlening en eventuele opties.
  • Altijd en overal bereikbaar: Kun je 24 uur per dag, 7 dagen per week bij jouw administratie online? Staat jouw data veilig in de Cloud opgeslagen met de beste beveiliging? Heb je op het strand op Barbados toegang tot jouw gegevens? De wereld stopt niet met draaien en jouw online administratie moet altijd en overal te bereiken zijn.
  • Meer dan boekhouden alleen: Een administratie online bijhouden is echt niet zo ingewikkeld, het kost alleen tijd. Het gaat niet alleen om de cijfers, naast boekhouden kan een financieel professional je enorm veel besparen door een goede Belastingaangifte. Bij een wanbetaler moet je wellicht een incassobureau inschakelen en bij juridische perikelen moet je een beroep kunnen doen op juridische hulp. Zijn die diensten ook beschikbaar bij jouw onlineadministratiekantoor?
  • Kies niet voor een persoon maar voor een netwerk: Het is heel belangrijk om een vast aanspreekpunt te hebben voor jouw administratie online. Dat geeft vertrouwen en de communicatie verloopt gewoon prettiger. Maar als de financieel professional ziekt wordt, uitvalt of onbereikbaar is kun je dan rekenen op een vervanger? Als je kiest voor een online administratie mkb oplossing binnen een groter netwerk, kun je altijd gerust zijn dat jouw administratie in goede handen is. Meer handen, meer kracht.

Welke aspecten zijn voor jou van belang? Laat het ons weten!

De grootste uitdaging voor een ondernemer is delegeren

Een ondernemer die klein is begonnen heeft vaak moeite met zaken uit handen geven. Dat is begrijpelijk, vanaf het begin heb je alle aspecten van de bedrijfsvoering zelf moeten organiseren, regelen en uitvoeren. Jij weet hoe alles in elkaar steekt en waar je naartoe werkt. Werk overdragen is een vaardigheid die niet voor iedereen vanzelfsprekend is. Eén aspect dat ondernemers niet graag overdragen is de administratie online. Je kunt niet zomaar de boeken toevertrouwen aan een externe partij. Dus je blijft zelf de bonnetjes verwerken, credit en debet excel sheets invullen, maandelijks in het weekend facturen opmaken en herinneringen sturen. Tot je uitrekent hoeveel tijd je kwijt bent aan de administratie en je bedenkt hoe die tijd veel beter besteed had kunnen worden. Je realiseert je dat je op zoek moet gaan naar een goede administrateur voor een online administratie mkb oplossing.

Jouw situatie is uniek, maar minder uniek dan je denkt

Bij OAMKB weten we ondertussen hoe zelfstandig ondernemers, bedrijven in het MKB en multinationals hun administratieve zaken regelen. Er zijn steeds nuance verschillen maar de kern blijft gelijk. Ondernemers zijn vaak terughoudend met het inschakelen van diensten via internet zoals online administratie omdat ze denken dat het niet past bij hun bedrijfsvoering. Maatwerk zit in de details, en dat is verschil dat een goede financial advisor toe zal voegen aan een solide en doordacht softwarepakket. Het OAMKB systeem is gebaseerd op praktijkgerichte situaties voor online administratie mkb waarbij alle belangrijke aspecten terugkomen en per gebruiker op maat ingesteld kan worden. Flexibel en schaalbaar, op de groei gemaakt voor elke onderneming.

Van opdracht naar betaling

Het is altijd weer een mooi moment als je een grote order binnenkrijgt. Helaas komt het regelmatig voor dat een grote opdracht leidt tot een eindeloos traject om het geld te incasseren. In de administratie online is het van belang dat je eenvoudig facturen uit kunt schrijven, indien nodig ook herinneringen kunt sturen en zelfs een deurwaarder in kunt schakelen. Alleen al het juiste moment om een factuur te sturen, slim omgaan met deelfacturen en aanbetalingen kan grote impact hebben op de cash flow en liquiditeit van jouw onderneming.

Heb je regelmatig problemen met wanbetalers? Laat het ons weten!

De 7 signalen van een slechte administratie

Bij OAMKB kijken we graag naar mogelijkheden, groeipotentie en we houden van een positieve blik op de toekomst. Maar soms moet je ondernemers even wakker schudden voor ze met deze groei kunnen starten. Als je één of meerdere van de onderstaande zeven signalen herkent, mogen de alarmbellen gaan rinkelen:

  1. De administratie wordt beheerd door één persoon
  2. Alles staat op een USB stick, als ik tijd heb maak ik een back-up door een excel naar mijn mailbox te sturen
  3. Ik weet niet hoeveel geld er momenteel uitstaat bij klanten
  4. Ik spendeer veel tijd aan het uitschrijven van offertes, facturen en herinneringen
  5. Mijn bedrijf werkt alleen voor Nederlandse bedrijven want ik heb geen idee hoe dat zit met BTW en belasting in het buitenland
  6. Mijn boekhouder kost meer dan het voordeel dat ik heb bij de Belastingaangifte
  7. Als ik er zelf niet uitkom weet ik niet wie ik om advies kan vragen

We kunnen nog wel even doorgaan, maar zoals gezegd kijken we bij OAMKB naar de mogelijkheden tot verbetering en groei, uitdagingen pakken we graag aan en lossen we met plezier op. Zo is het netwerk van OAMKB ontstaan; met administrateurs, financieel professionals en juridisch experts die het als uitdaging zien te bouwen en te groeien, maar bovendien doorzien dat samenwerken binnen een netwerk veel effectiever is en veel betere resultaten biedt dan zelfstandig zwoegen en zweten. Het is overigens ook veel leuker om samen te groeien en van elkaar te leren.

Heb jij de administratie online op orde binnen jouw onderneming? Wil jij de groeikansen van jouw onderneming in kaart brengen en de administratie online uitbesteden aan professionals die jouw belangen voorop stellen? Neem dan eens contact op met OAMKB, wij fungeren graag als sparringpartner, we gaan samen op zoek naar winstkansen, mogelijkheden en helpen jouw onderneming verder groeien met de juiste online administratie mkb oplossing.

Nu meer weten!

 

Online administraties en financieel professionals

Bij de start van OAMKB (toen heetten we nog Online Accountants MKB) hadden wij een boekhoudster, die kostte circa 650,- per maand. Zij maakte de verkoopfacturen, boekte de inkoopfacturen en de bank...

Lees meer
cijfers zijn alleen belangrijk als je ze NU nodig hebt

Mark is een horeca ondernemer die veel tijd kwijt is aan zijn administratie en ook nog inzicht in het resultaat van zijn onderneming mist. Ik ben blij dat hij een afspraak met me maakte. We hebben meteen de hele administratie op orde gemaakt zodat we gelijk tijd hadden om met zijn actuele cijfers de mogelijkheid om meteen in te grijpen als dat nodig is, dat is waar ik hem bij ga helpen....

Lees meer
software werkt, accountants en ondernemers sparren

Janneke, een creatieve, maar chaotische ondernemer met een bloedhekel aan administratie kwam laatst bij mij. Dat is nou een uitdaging die ik graag aanga: alles netjes opruimen en overzichtelijk maken zodat ze meteen ziet hoe haar goed haar onderneming het doet. Mooi ook, die verwondering als ze merkt dat zij er zelf nauwelijks iets aan hoeven doen, ook bij het onderhouden ervan. ...

Lees meer
Online administraties en financieel professionals

Bij de start van OAMKB (toen heetten we nog Online Accountants MKB) hadden wij een boekhoudster, die kostte circa 650,- per maand. Zij maakte de verkoopfacturen, boekte de inkoopfacturen en de bank. Per week was ik zelf ook nog zo’n 4 uur per week bezig om de betalingen te doen en de openstaande debiteuren en crediteuren te controleren. Ik haalde daar soms nog foutjes uit en moest dus ook...

Lees meer